tisdag 23 maj 2017

that gum I like has come back in style

I går var det dags. 25 år senare. Nya avsnitt av Twin Peaks. Min största tv-besatthet någonsin. Och ja, jag vet, det är jäkligt mysko och konstigt och vad hände egentligen? Men det är klart jag måste kolla. HBO-abonnemanget fixat, hörlurarna för att stänga ute barnens tv-program framme. Fyra avsnitt finns ute redan nu, men pga livet (barn som fyller år snart, bal på slottet, mat som måste lagas, bokklubbsbok som måste läsas, etc) hann jag bara med ett. Det var jättekonstigt och jag fattade typ ingenting. Men det kändes fint att återse Agent Cooper och några andra älsklingar. Log Lady! Lucy!


Någon annan som kollade? Vad tyckte ni?

2 kommentarer:

  1. Jag kollade två...sedan var jag så uppjagad att jag fick paniktitta på SATC för att lugna mig, haha. Dog lite när James dök upp i avsnitt två, kommer du ihåg...bikern som alltid var så olycklig. Jag är mkt förvirrad men måste ju fortsätta såklart....bara för vinjetten om inte annat...men jag önskar mig lite mer Twin Peaks-vardag å lite mindre Lynch-tokerier å röda sammetsdraperier.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, klart jag minns James! Fick avbryta mitt i avsnitt två igår, för det var så läskigt...

      Radera