tisdag 30 maj 2017

maxad långhelg

Hörrni, vilken helg det var! Vädret! Händelserna! Sällskapet!


På onsdagen var jag och maken på bal på Slottet, makens promovering. Det var oväntat roligt, med gamla bekanta som vi inte visste skulle vara där, god mat och dans.

På torsdagen hängde vi i Uppsala och firade barnen en dag i efterskott. Min syrra kom och vi var på AirHop, en stor hall fylld av olika sorts studsmatteaktiviteter. Kul, jobbigt och lite läskigt (för mig som är en fegis). På kvällen åt vi på Koh Pagnan, allt efter födelsedagsbarnens önskemål.


I fredags, när maken jobbat klart drog vi upp till Hälsingland, tillsammans med min syster och föräldrar. Och ja, ni vet ju hur vädret var. Sommar! Vi gjorde fint i trädgården, åt typ alla middagar utomhus, rastade katterna (de är innekatter, men vi övar på att gå ut i koppel), åt födelsedagstårta, var på Vallsta marknad och fick kôlbulle, åt morsdagslunch i Växbo och hade det allmänt härligt i värmen.

Nu är det vardag och regn, men jag kan leva på den här helgen i ett tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar