torsdag 22 september 2016

framåt MARSCH!

Ursäkt att jag försvann. Drog till Tyskland med min musikkår. Buss-färja-buss i två dagar, blåsmusikfestival i 2,5 dagar sen samma väg hem igen. Roligt ca varje sekund. Pga älskar blåsmusik, korv och öl. Och älskar mina galna orkesterkamrater som gjorde de oändliga timmarna i bussen uthärdliga. Vi har lyssnat på galen musik, spelat näsflöjt (don´t ask), haft lösmustasch (don´t ask)sovit, sjungit, lekt galna lekar, gjort quiz och bara haft så himla kul.

Själva festivalen: i en liten ort i Sachsen ställer de varje år upp ett gigantiskt öltält med plats för 3500 sittande, och bjuder in ett tjugotal orkestrar från hela Europa. Blåsmusik och öl från tidig morgon till sen kväll. Tyskland är underbart! Nu är jag hemma igen och försöker acklimatisera mig till ett normalt liv, utan korv och flamsiga lekar. Går sådär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar