måndag 30 maj 2016

monyay!

Shit vilken bra helg! Så bra att måndagen till och med känns bra. Kan också ha något att göra med att vädret blivit bättre igen.

I alla fall. Helgen. Fredag och lördag var det ju fokus på yoga. Totalt nio timmars yoga. Det var maffigt. Många bra lärare, några nya bekanta, god mat, massa tankar och energier. Och även jobbigt. På lördagseftermiddagen var min kropp rätt mör och jag var tvungen att vila i barnets position då och då. Men ändå, så häftigt att få utmana själ och kropp på något så intensivt. Fick göra saker som jag aldrig annars prövat på, så som Acro Yoga (göra akrobatiska övningar två och två, massa grejer jag inte trodde att jag skulle klara, men som jag gjorde. Andra övningar klarade jag inte, och då fick mitt psyke öva på att acceptera det), afro-dans och långa sessioner med andningsövningar. Och så en hel del utmanande asanas, lugna asanas och massa reflekterande. Det var faktiskt väldigt skönt att jag inte gick med någon jag kände, jag kunde välja när och om jag ville prata med någon, eller bara meditera eller ta en tupplur (det behövdes efter lunch på lördagen).

På lördag kväll stack jag och maken ut på stan för middag eftersom barnen var på hajk. Inte så yogiskt med högrevsburgare och öl, men gott!

I söndags hämtade vi upp barnen efter hajken, och åkte sedan på ärenderunda. Alla var lite trötta, men vi kom hem med massa grejer till katterna, beställde ett vitrinskåp och fixade lite allmänt smått och gott.

Sen hann vi med lite hemmafix, jag vek tvättberget allan, med ljudbok i örat gick det riktigt bra. En veckohandling och middag på det, sen var vi alla möra men nöjda med helgen.

Men nu är det måndag och jag ska strax i väg på lunch-spinning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar