tisdag 5 januari 2016

vad jag gör

Hänger i Hälsingland. 

Försöker lära mig snygga carving-svängar efter två decennier på telisar. 
Fryser skitmycket om tårna – som varje vinter i mitt liv. 
Hänger med olika vänner vi lockat med upp hit. 
Njuter av kakelugnsbrasor. 
Deppar lite över att jag föll på målsnöret för ett drömjobb som vetenskapsreporter. 
Peppar över att det ändå är najs att vara frilans och därmed kunna ha superlångt jullov. 
Äter upp julrester, typ kolor och julskinka. 
Yogar lite när andan faller på. 
Frilansjobbar lite, för som riktigt ledig är jag inte riktigt någonsin. 
Tar sovmorgon. 
Drömmer om en katt. 
Njuter av snön som äntligen fallit. 

3 kommentarer:

  1. låter helt ok. ska ni skaffa misse? :)

    SvaraRadera
  2. Typiskt att falla på mållinjen. Det är faktiskt väldigt tråkigt när det händer. Men skönt med sovmorgon! :)

    SvaraRadera
  3. Snopet med jobbet! (Been there done that too) Men nästa gång är det din tur, det känner jag på mig!
    Resten av det du skriver låter dock alldeles prima.

    SvaraRadera