söndag 19 juli 2015

hälsingland, en sammanfattning

Första delen av Hälsinglandssommaren är nu avklarad, och jag har varit så avslappnad att jag inte ens bloggat. Däremot har jag tagit morgonpromenader nästan varje dag, och även yogat. Mest hemma-yoga med den ypperliga appen Yoga Studio, men i går var jag på ledd yoga på Träslottet, inne i en gammal hälsingegård. Hur mysigt som helst.


Vädret har ju varit lite svajigt, så vissa kvällar fick jag yoga med tända ljus framför kakelugnen.

Men det har varit ok väder också, en dag gick vi till exempel ut i skogen. Tyvärr fanns inga mogna bär, utom några smultron. Hoppas på fina skördar i augusti i stället.




Vad passar bättre en regnig sommar än ett tapetseringsprojekt. Stora gästrummet har nu blivit husets finast rum!



I torsdags var det riktigt fint väder, och efter en dag i trädgården med gräsklipp och fix åkte vi in till Järvsö. Middag på creperiet och sen teater på Stenhård. Mycket lyckat.


Fina golv hade de inomhus på creperiet också. 

Nu är vi en kortis i Uppsala, i kväll styr jag och tjejerna kosan mot Gotland. Maken stannar hemma och jobbar lite.

Glad sommar, hojta om ni är på Gotland så kanske vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar