söndag 14 juni 2015

och så swishade ännu en helg förbi

Fredagens mys med tre småtjejer gick bra. Fick även träffa våra hälsingekompisar som var nere över dagen. 


Lördagsmorgonen ägnade jag åt att steka pannkakor, stryka skjorta, packa sovsäckar och putsa skor. Barnen skulle nämligen på hajk och jag spela på PRINSBRÖLLOPET. Min orkester var en av fem musikkårer som var utvalda att spela längs kortegevägen. Efter ett par timmars väntat i gassade sol kom de så! Vi spelade flygvapnets paradmarsch och folket jublade när de åkte förbi. Prinsessan Sofia såg så underbart glad och lycklig ut! Oförställd glädje, som ett barn på tivoli! Vi spelade ju även på Victoria och Daniels bröllop, vilket också var fint, men inget slår Sofias lyckliga uppsyn. 

Vi kom inte med på bild i tv, men här är en filmsnutt från vårt hörn, det är alltså vi som hörs spela i bakgrunden. 


Väl hemma i Uppsala smet jag och maken ut på resturangdejt, barnen sov ju i skogen. 

I dag har vi hämtar hem barnen från skogen. Tänkte ta en slappardag hemma, men hamnade på barnens parksommar i Stadsparken. Chokladhjul, kaniner och konsert med blåsarsymfoniettan där min kompis dotter var sångsolist. Sjukt begåvad unge med en fantastisk scen-närvaro. Sen fick alla barn prova på instrument och lyckan var total!



Efter lite lekplatslek blev vi trötta och åt sushi/thai på vägen hem. NU har vi landat i soffan. Najs dag!



2 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt najs helg över lag! Och COOLERS att spela på kungliga bröllop "hela tiden"! ;)

    SvaraRadera
  2. JoHo: ja, ganska så coolers faktiskt!

    SvaraRadera