fredag 26 juni 2015

försöker välja glädjen

Var på en supertrevlig middag med gamla vänner i går. God mat och trevliga diskussioner. Kom hem till en nystädad lägenhet. I dag ska jag bara jobba förmiddag, sen börjar semestern.

Bara bra faktiskt.

Ändå är jag på makalöst dåligt humör. Vaknade 04:30 av smattrande regn och kunde inte somna om. Irriterar mig på att semesterpackningen inte är klar. Irriterar mig på den sjukt fula och jättestora lekplats som anlagts på vår gård, jättenära vår balkong (vi bor längst ned, så det kommer bli som att ha ett dagis, ja det är ett dagis i vår förening, typ inne i lägenheten). Irriterar mig på allt som går att irritera sig på. Även saker som eventuellt kommer hända i framtiden. Så himla onödigt.

Ska bara sura lite till, sen ska jag välja glädjen. I bland är jag bara så himla dålig på att välja den där jävla glädjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar