onsdag 13 maj 2015

med en inhalator i Hälsingland

I dag gick jag tillbaka till doktorn eftersom min hosta inte blivit ett dugg bättre efter antibiotika. Efter ett rätt uselt resultat på utandningsprov fick jag en inhalator med luftrörsvidgande och antiinflammatoriskt. Håll tummarna för att det hjälper nu.


Sen packade jag bilen full med mat, kläder barn och hallonplantor och for till stugan. Hallonplantorna har jag fått av en kompis, och jag ska se om de överlever här uppe i Hälsingland. Samma kompis har gett mig smultron och en internetbekant har gett mig tomat, chili och paprika (tror jag att det var...). Himla bra det där med växt-intresserade vänner när jag själv inte får tummen ur att så frön och fixa. 


Nu väntar en långhelg i stugan, tyvärr utan maken som måste jobba. 

1 kommentar: