torsdag 16 april 2015

ett dygn i Göteborg

Innan konferensen drog i gång hann vi med lunch. För att maxa Göteborgsupplevelsen drog vi till Feskekörka och beställde ostron. För mättnadens skull kompletterade jag med fiskgratäng. Supergott!


Konferensen var väldigt intressant, bra talare från UK (brittisk engelska, mmm...), otroligt väl sammansatt schema, bra interaktivitet, några nya kontakter, gott fika. Sen var vi på invigningen av Vetenskapsfestivalen. Där var programmet lite mer ...mysko. Mitt bland DIY-hipsters och politiker dök ett långt panelsamtal om döden upp i programmet. Tre torra forskare (jag trodde först de var parodier, så forskartorra var de) diskuterade olika aspekter av döden för en trött och hungrig publik. Inte riktigt rätt forum...

Sen blev det i alla fall mat och mingel och sedan bums i säng. En sväng på hotellgymmet och en sväng på stan (sol i dag! Igår spöregnade det) innan tåget gick. Har laddat med åksjukeband och en stor flaska vatten och peppar peppar så mår jag inte illa än!


Tack för den här gången Göteborg, jag kommer gärna tillbaka snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar