måndag 2 februari 2015

jag överlevde!



Intensiv all-inclusive-helg i Åre, med 32 pers, varav de flesta var nya bekantskaper för mig. Herregud, så här social har jag inte varit sen Sundsvall brann. Lägg till att jag och några till varit först i backen (VM8:an öppnade redan kl 08) varje morgon och ni förstår nivån av trötthet. Dock har jag inte stängt discot på kvällarna och tagit det ytterst lugnt med alkoholhaltiga drycker. Alkohol blir mindre och mindre min grej känner jag. Och alkoholhetsande gör mig otroligt irriterad. Jag kan röja loss utan att bli karatefull, faktiskt.

Oh well, i går morse, när de flesta fortfarande återhämtade sig från lördagskvällens utsvävningar var vi några stycken uppe i backen. Och så belönade vi blev: LÖSSNÖ! Först några åk i de branta backarna, och när de blev uppåkta drog vi till det lite flackare Ullådalen där pudret fortfarande var i princip orört. Jag bara fnittrade av glädje när mina telisar äntligen fick komma till sin rätt där de trivs som bäst: PUMPA PUDER ;)

Strax innan avfärd söderut sladdade vi in framför bussen och hoppade in med svettiga kroppar och värkande lår. Nöjda landade vi i Uppsala vid nio-rycket i går kväll, och nu är det vardag som gäller igen. Men det här kommer jag att leva länge på!

2 kommentarer: