onsdag 14 januari 2015

men nej

Har börjat vakna sjukt tidigt, före 05. Sjukt irriterande. Lyckas ibland somna om efter ett tag, men då är jag galet trött när klockan ringer vid 06. Men sen ordnar dagarna upp sig så jag ska väl inte klaga. Men just på morgonen (där jag är nu) känns allt så himla jobbigt. Denna isgata som är ute gör inte direkt morgonkänslorna bättre. Men i dag ska jag jobba hemma. Så då behöver jag bara halka till skolan för att lämna barnen, och sen tillbaka till hemmakontoret. Det är en sådan oerhörd lättnad att slippa fixa-piffa-klä på sig representativa kläder i bland. I dag ska jag jobba i flottigt hår, med zebra-tajts och fleecetröja. Hurra!

2 kommentarer:

  1. Ibland undrar jag om det kan vara bättre att gå upp då? Har iofs inte testat men man blir ju ännu tröttare av gå upp en timme senare eller så..

    SvaraRadera
  2. Alice: ja, men det är så lockande att stanna i sängen!

    SvaraRadera