fredag 9 maj 2014

galna blomtanten



När det är fredag och alldeles för regnigt för att vara acceptabelt en fredag i maj så får man göra så gott man kan. Till exempel gå till blomsteraffären och köpa sig lite prakt. Pioner, hortensia och pelargoner. Mmmm, nu kan jag sitta inne och mysa resten av den här regniga fredagen.

Eller nej. Grannmamman tyckte att vi skulle ta våra barn till skogen för mellis efter skolan. Och ja ba: "okej då". Varför sa jag så? Jag vill inte äta mellis i en regnig skog?

*muttrar och packar mellis och klär på mig alla regnkläder jag äger*

4 kommentarer:

  1. Snyggt! Bli inte ledsen om hortensian vissnar före pionerna. Den är tjusig som få men väldigt kinkig. Vill absolut INTE torka ut. Ge den lite vatten varje dag.
    Fast du kanske fick råd i blomsteraffären...
    Kram mams

    SvaraRadera
  2. Kämpa Frida! Dessutom tror jag att en regnig fika i skogen kommer att vara awesome, ge ett minne för livet och alla dom där sakerna. Om inte annat blir det _ännu_ skönare att komma in och hem sedan :)))))

    SvaraRadera
  3. Har också hört att H är svårskött och jag är värdo på blommor...

    SvaraRadera
  4. mams: hortensian står sig fortfarande, men pionerna börjar se ledsna ut :( Jag vattnar duktigt på hortensian!

    erika: hehe, det var rätt ok, och som du säger, skönt att komma in sen

    MissUD: jag kände för en utmaning!

    SvaraRadera