onsdag 5 februari 2014

hej hej

Ville bara meddela att jag fortfarande är vaken! Har förvisso inte gjort något vettigt, men heller inte somnat på soffan. Sett på Jills veranda med Kakan, och precis som alla andra älskar jag henne!


Men nu. Nu är jag hjärntrött. Overload av skrivande. Fick kommentaren "Hoppsan! Här går det undan" av min chefredaktör när jag idag skickade honom tre texter på ett bräde. Som belöning ska jag få skriva om pensioner.

Har för övrigt redan blivit en sådan där rutinerad pendlare. Som vet var på perrongen man ska stå för optimal anslutning. Som glider på Uppsalapendeln 30 sekunder innan avgång. Som blir SJUKT irriterad när någon PRATAR på tåget. Som åker freakin' Saltsjöbanan som vore det det naturligaste i världen (förra veckan visste jag inte ens att Saltsjöbanan FANNS). 

Har återaktiverat mitt ljudboksabonnemang, tre timmar om dagen kan jag hänge mig åt boklyssnande. Brilliant!

Men nu: SOVA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar