fredag 14 februari 2014

det är fredag kväll och jag har en bra känsla i kroppen

Gick lite tidigare och hann handla lite goda saker med mig hem OCH slapp springa till tåget. Så himla skönt. Känner att jag gör bra ifrån mig på praktiken och att det är roligt att skriva. Har funderat en hel del på uppslag till det längre reportage och tror att jag i dag fick en jättebra idé. Har kontaktat lite folk och tror att det kan bli hur roligt som helst. Först tänkte jag att det absolut var tvunget att vara någonting om vetenskap, för det är ju vetenskapsreporter jag vill bli. Men nu tänker jag att jag inte behöver begränsa sig. Jag vill bli reporter och skriva om sådant som intresserar mig, men det behöver inte bara vara vetenskap. Och det här reportaget får jag ju välja helt själv, så varför inte ta chansen att skriva om något just jag vill? Sen kommer det vara redaktörer som bestämmer och begränsar, men nu, nu får jag bestämma. Så det ska jag göra. Pepp!

Helgen är rätt obokad, jag tänker mig massa tid med familjen. Det är faktiskt det enda jag är sugen på. Lite träning också, men mest bara hänga med mannen och barnen.

Hoppas ni andra har en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar