onsdag 8 januari 2014

8. om jag blev tvingad (under pistolhot) att hångla med en författare…

...så skulle jag välja Per Hagman.
















Jag bara älskade hans böcker på 90-talet (Pool! Volt! Cigarett! När oskulder kysser!), och även de som kommit i modern tid (Att komma hem ska vara som en schlager! Vänner för livet!). Jag har faktiskt träffat honom en gång. Lånade toaletten på hans resturang i Göteborg (som var full, så vi fick inget bord. inte hångla heller. fast det var ju inget pistolhot involverat och förresten vill jag bara hångla med min man) och jag blev alldeles starstruck. Och så kom jag hem och berättade och alla ba: "Per Hagman, vem?". Ja, ja, i alla fall. Jag kommer alltid vara lite tonårsförälskad i Per Hagman. Och i Johan Widerberg, men han är ju ingen författare så han platsar inte i det här inlägget.

Yey, hurra, jag kom i mål i Onekligens januariutmaning! Eller, inte alls i mål, men i kapp. Det känns som jag kommit i mål! Aldrig har jag bloggat så här mycket på en dag. Dessutom har jag skrivit, skrivit, texter till skola och jobb hela dagen så nu är min hjärna helt fylld av texter och ord det är bäst att jag går och lägger mig snart annars vet jag inte hur detta ska sluta.

5 kommentarer:

  1. Han ser ju väldigt trevlig ut om man säger så men jag har inte heller någon aning om vem det är. Eftersom jag bor i Göteborg måste jag ju bara veta vilken restaurang som är hans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du ser Hallin! Resturangen heter Dubbel Dubbel och han är bartender där.

      Radera
  2. Ja, Per ja. Jag vet vem det är!
    Imponerande blogginläggsrejs - kul att du är med. Förresten, bok&choklad kom väl fram?! Postade precis ef nyåret. Grön påse.

    SvaraRadera
  3. Libby: ja! den kom fram! tack!! Förlåt att jag glömde, det hade kommit när vi var i stugan och så var det så mycket med att komma hem och börja med vardagen och så! Chokladen är påbörjad och boken ligger på vänt...

    SvaraRadera
  4. Äsch, det gör inget ville bara kolla så att den inte kommit på avvägar!!

    SvaraRadera