torsdag 28 november 2013

morgontimmarna

Den här veckan är det ganska mycket schemalagd skoltid. Fast vi börjar inte förrän kl 10.15. Barnen lämnas i skolan 8.10. Så där finns lite tid "över". Två morgnar har jag tränat. En har jag jobbat. Och så i dag. I dag har jag gjort ingenting. Kollat internet. Druckit kaffe med varm mjölk. Såsat. När jag väl kommit över känslan av att jag är en dålig, onyttig, lat person så är det väldigt skönt. För resten av dagen kommer gå i ett rasande tempo med skola, jobb, jobbevent och orkesterrep i ett. Så den där morgonvilan var rätt välbehövlig i dag (hur mycket jag egentligen behövde de där rostmackorna jag åt till kaffet kan väl debatteras, men de var hemskt goda).

2 kommentarer:

  1. Visst är det ett moment att komma över känslan att inte vara värd såsandet. VI ÄR VÄRDA DET!

    SvaraRadera