måndag 25 november 2013

tjuvstart



Vi kan säga att det var våra vänner, som ska åka bort över jul, som gärna ville tjuvstarta julpysslandet en smula. Men om sanningen ska fram var jag inte svårövertalad. Det är ju nu man behöver extra ljusstakar, lussebullar och kanske en stärkande och värmande mugg glögg. Eller hur? Jag älskar och njuter och kan inte se att jag får någon överdos, så varför inte tjuvstarta lite? Det finns ju så mycket att glädjas åt i adventstider, så varför inte glädjas lite extra? I alla fall så plockade vi fram adventsbelysningen i Hälsingehuset, bakade lussekatter och hittade en vällagrad flaska glögg. Och som vi njöt! Att vädret var underbart (lite snö på det här bara så) och att vi fick hänga med kompisar hela helgen, ja, det var som en bonus. Sådana där bonusar som man behöver då och då i novembermörkret.

Nu är det måndag igen, och den finslipade PM:et ska in och samtidigt börjar en ny delkurs på den svajiga vägen mot att bli journalist.

3 kommentarer:

  1. Glögg och lussebullar... åh, jag vill OCKSÅ!

    SvaraRadera
  2. JoHo: ja, det var underbart!

    SvaraRadera
  3. Haha, garderobsglögg. Får mig osökt att tänka på våra garderobssnack... :D
    Hur som helst, vilken urmysig helg!

    SvaraRadera