onsdag 23 oktober 2013

det rullar på

Mitt liv alltså. Jag varvar plugg med jobb. Därtill träning och familjehäng. Inte så mycket tid till reflektion, och därmed inte så mycket bloggande. Tycker det känns så trist med dagboksinlägg efter dagboksinlägg. Har inte ens haft någon inspiration för roliga outfits på sista tiden.

Men i alla fall. Här kommer ett dagboksinlägg. I går jobbade jag 11 timmar. Tre möten och sen var jag värd för ett seminarium. De som skulle hålla seminariet kom tio minuter för sent. Stressen! När jag väl kom hem var jag helt utpumpad och gick och lade mig med barnen. Mannen sprang 2,5 mil, jag och barnen somnade i stora sängen. Lite olika där, hur man lägger upp sina kvällar. Men i morse var jag i alla fall kl 07 på gymmet och rev av lite överkroppsstyrka. Jag kör med lite tyngre vikter nu, inte så många repetitioner. Läste någon artikel om att tung styrketräning var det bästa om man "vill bli snygg". Att långvarig konditionsträning typ bara var slöseri med tid. Och jag vet att det är väl bara en variant av sanningen, men en variant som passar mig, eftersom jag tycker mycket mer om styrketräning än konditionsträning. Så nu försöker jag få in tre tunga styrkepass i veckan, och möjligtvis lite jogging/pw på det, för att få komma ut i friska luften lite. För friska luften gillar jag ju.

2 kommentarer:

  1. att göra sånt man gillar tex vara ute i friska luften, gör "en" också snygg ;-)

    SvaraRadera
  2. pralinen: absolut! Jag menade bara att det kändes skönt för MIG, som inte är så förtjust i att springa egentligen att höra att det inte var superviktigt att springa massor. Men det viktigaste är ju att göra något som man gillar!

    SvaraRadera