torsdag 19 september 2013

dagens to do

Skriva en krönika. Det är verkligen en utmaning att förvandla forskar-frida till journalist-frida. Bort med faktatunga bakgrunder och dit med stil och finess och fånga läsarna. Herreminje. Kul, men i dag har jag lite skrivkramp. Jag som inte brukar ha skrivkramp. Kan vara för att läraren sa att ämnet inte spelar någon roll, enbart stilen och språket. Jag har ett bra ämne, men känner mig just nu väldigt osäker på min stil och mitt språk.

Ska jag köra Jan Guillou eller Linda Skugge-stilen? Vilken är Frida-stilen?

6 kommentarer:

  1. Det låter så KUL med studierna :D

    SvaraRadera
  2. Kör på magkänslan! Det blir förmodligen strålande! ...och blir det inte det så lär du få feedback och vet då tills nästa gång.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Klart du ska köra på Frida-stilen. Personliga texter vinner alltid i längden!

    SvaraRadera
  4. Precis! Frida-stilen. Du skriver ju jättebra här på bloggen!

    SvaraRadera
  5. Man ba: får man skriva en text utan källhänvisning förankrad i vetenskapliga studier? ;)
    Får vi läsa vad du skriver sedan?

    SvaraRadera
  6. Man ba: får man skriva en text utan källhänvisning förankrad i vetenskapliga studier? ;)
    Får vi läsa vad du skriver sedan?

    SvaraRadera