måndag 24 juni 2013

om semesterpackningen

Försöker tänka igenom semesterpackningen. Vår semester kommer ju mest bestå av stughäng, så då är det löst och ledigt som gäller. Men det kan ju komma dagsutflykter av olika slag när något mer uppsnofsad klädstil föredras. Nåt resturangbesök. Ett 90-årskalas. Träningskläder. Och så pratar vi ju Sverige, så alla väder behövs täckas in. 


Av gammal erfarenhet vet jag att det är basplagg av slappare sort som går åt mest. Men ändå packar jag varje år ned lite för många snygg-outfits. En dröm om en glamourös semester? Men om någon glamorös aktivitet skulle dyka upp vill en ju ha lite att välja. Och vi åker ju bil, så rätt mycket får jag med mig. 

Oh well, vi drar inte förrän på söndag, så jag hinner tänka lite till. 

Skor har jag inte ens börjat plocka fram. Träskor! Sandaler! Flipflop. Springskor! Klackar?

3 kommentarer:

  1. Åh, så många Sverigesemestrar som vi varit på. Packat bilen full. Allt från termobrallor till badkläder, typ. Till fem personer. Jättesvårt att packa.

    SvaraRadera
  2. Det knepiga är när man (jag) har tillgång till bil. Då har jag en tendens att lasta på liiiite för mkt i min packning, tycker att det inte gör något.
    Jag packar ALLTID ned lite för mkt. Bot och bättring, snart ska jag packa jag också...

    SvaraRadera
  3. I will not: men eller hur?!?!

    Libby: men man vill ju gardera sig...

    SvaraRadera