måndag 10 juni 2013

fail på den packningen

Mitt bästa för att mota bort klumpar i magen är ju träning, så i morse satte jag klockan för att hänga på låset till gymmet. Lite styrketräning så känns både kropp och själ bättre. Dock: i dag hade jag packat två par rena trosor, men ingen neccessär. Tvättade mig med gymmets handtvål och köpte en deo på ICA på väg till jobbet. Dock: inget smink. Jag är inte den som sminkar mig massor, men utan BB-kräm och mascara på jobbet känner jag mig lite naken. Dessutom har jag ett gäng röda blemmor runt munnen som jag gärna hade dolt något. Men nu sitter jag här utan. Och de andra märker säkert ingenting.

Fånigt det där. Jag kan gå till ICA i pyjamas, men utan smink på jobbet, då känns det obra. Oh well, bara att öva på naturligheten! Men någon ansiktsbild på bloggen blir det inte i dag!

5 kommentarer:

  1. Håller med. Jag kan verkligen räkna de dagar jag har varit utan smink på jobbet...där är man så naken utan. Känns obra helt enkelt.__

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, märkligt det där! Precis som nån bryr sig, alla har ju fullt upp med hur de själva ser ut ;)

    Och en gång när jag var och tränade hade jag glömt ta med nya trosor. INTE roligt att sätta på sig genomsvettiga trosor efter duschen... :/

    SvaraRadera
  3. Jag håller med föregående talare, hellre rena trosor än smink! Om man måste välja alltså.
    Och du var ju rosig och fräsch efter träningen åtminstone! =)

    SvaraRadera
  4. MissUD: knasigt egenligen!

    I will not & A-K: sant det där med trosorna. Obehaglig känsla att vara utan!

    SvaraRadera
  5. Sure om jag måste välja; väljer jag ju rena underkläder meeeen jag känner mig helt fel utan makeup.
    Jag törs säga att jag ALDRIG varit på jobbet utan smink.
    Jösses!

    SvaraRadera