tisdag 11 juni 2013

avis

Jag är så himla avis på alla som kan springa. Som med lätthet i stegen flyger fram över stigarna. För mig är det 80-90% kamp hela tiden. I dag sprang jag två varv i elljusspåret utanför jobbet. Fem ynka kilometrar. En dryg halvtimme tog det, så ni förstår att jag inte är någon snabbis. Men trots detta mediokra tempo var det jobbigt, typ hela tiden. Även på den tiden när jag tränade till, och genomförde ett halvmarathon var det jobbigt hela tiden. Då kunde jag springa lite snabbare. Men ändå, det är en kamp för mig att springa.

Ändå fortsätter jag. Varför, kan man undra? Men det är ju en så praktisk träningsform. Effektiv, kan utföras var och när som helst. Och efteråt känns det bra. Får fokusera på det. Efteråt.

10 kommentarer:

  1. Är också avundsjuk - på dem som springer och på all din träning!

    SvaraRadera
  2. Men alltså... Det finns väl andra träningsformer som också är hyfsat "praktiska"? Du har ju lätt för väldigt mycket annat i träningsväg, och helst ska ju träning vara roligt ju!

    SvaraRadera
  3. Men du fixade det ändå! Det är bra gjort! Du är bra på styrketräning, det är inte jag.

    SvaraRadera
  4. Men jag också! Och ibland när jag försöker visualisera mig som en löpare, då ser jag en gasell som löper vackert och lätt. Sen går jag ut och springer och ja, den där visualiseringen spricker lite i kanterna :/ Men jag skulle så gärna vilja!

    SvaraRadera
  5. Japp. Du är grym på träning. Spring i din fart, det är gööörbra!!!

    SvaraRadera
  6. Tycker också du är grym påträning. Läser alltid din blogg avundsjukt hur du orkar upp på morgnarna och kör värsta passet. Var nöjd med det : )

    SvaraRadera
  7. Spader: åh!

    A-K: ja, jag kör annat, roligt också. Men jag vill så gärna kunna springa!

    mia: ja, så är det väl...

    I will not: får bli bättre på att visualisera!

    LIbby: får försöka tänka så!

    hallin: jag ska försöka ;)

    SvaraRadera
  8. Träning ska väl vara roligt? Är det inte roligt att springa - gör något annat! Cykelintervaller i backe är också tidseffektivt - satsa på det istället. Eller så kanske du är en sprinter, inte en långdistansare? Det bästa är väl ATT du tränar, sedan måste ju inte alla springa.
    /Hillevi

    SvaraRadera
  9. Jag är inte heller någon löpare. Fastän jag vill. Å andra sidan så vill jag inte tillräckligt mycket för att satsa fullt ut så jag försöker att inte stressa mig själv när det gäller tempo och nära att dö-läge. Fast det är ju svårt.

    I senaste Runners så stod det dock att det är mest effektivt springa/gå om vartannat och det tänker jag minsann ta till mig. Så det så.

    SvaraRadera
  10. Lena/Betraktelser13 juni 2013 kl. 10:28

    Jag har exakt samma problem, vill så gärna springa men är så sjukt dålig på det. När jag tränade till klassikern körde jag ifrån min kompis i alla andra grenar hur lätt som helst. Men så skulle vi löpträna och hennes kommentar var "Men gud vad du är dålig på att springa du som har så bra kondis" (inte elakt menat utan bara en allmän förvåning från hennes sida).
    Ändå fortsätter jag hoppas att jag en dag ska vara en av dem som tycker det är roligt och att det känns lätt.

    SvaraRadera