tisdag 28 maj 2013

skoltjejerna

I dag var det besöksdag på skolan. Skolan där mina små gullungar ska börja i förskoleklass i höst. Det var två mycket pirriga tjejer som tog mig i handen och gick till skolan i morse. Turligt nog ska flera av deras vänner gå i samma klass, så blygheten försvann snabbt. De fick ha en liten "lektion" med fröken medan vi föräldrar stod utanför och minglade. De fick även öva på att ha rast (mycket viktigt ju!) och sen var det dags att gå hem. Jag har en bra magkänsla, det är en fin skola och personalen verkar trevlig och kompetent. Nu måste bara jag peppa för att vägleda och uppfostra två skolbarn!

5 kommentarer:

  1. Det kommer att bli toppen så klart. Det här med små barn, små bekymmer - stora barn... tycker inte jag stämmer så bra alls. Sedan kommer så klart en massa funderingar hon växande barn, senare tonåringar. Inte alltid helt lätt. Men dessutom har de alltid varandra. Fint och bra.

    SvaraRadera
  2. Åh, jag kommer fortfarande ihåg den dagen vi var och besökte skolan och fick ha lektion och rast, det var så stort och läskigt och roligt på en och samma gång!

    SvaraRadera
  3. Spader: ja, jag tänker att det kommer gå bra, de är ju fina barn!

    tina: det är så himla stort med skolstart!

    SvaraRadera
  4. Hej! Kommer dina tjejer gå i samma klass? Jag har själv tvillingar och vet inte hur vi ska välja när det är dags. Det finns lika många åsikter som människor ang detta. Men det är intressant att höra hur andra tvillingföräldrar resonerar.

    SvaraRadera
  5. Nina: ja, de kommer gå i samma klass, i alla fall i början. Klassen är ganska stor och jobbar mycket i halvklass, då kommer de vara i olika halvor. Våra barn har mycket stöd i varann, men är inte FÖR tajta, därför resonerar vi att det kommer vara bra för dem att gå i samma klass. Sen får vi ta frågan vidare när de blir äldre...

    SvaraRadera