tisdag 9 april 2013

den effektiva gräsänkan

Maken är bortrest hela veckan, så jag sköter allt här hemma. Och aldrig blir jag så effektiv som när jag är själv med barnen. Redan INNAN Paris gjorde jag veckomatsedel, och i går när jag kom hem storhandlade vi. I dag har jag utfodrat och badat barn OCH tränat. Rev av ett hemmapass när barnen badade. Fördel (rätt) liten lägenhet vs hus: i lägenheten hör (och) ser man badrummet från typ alla andra rum --> lätt att vara badvakt och träna samtidigt. Nu har jag även nattat barnen samt fixat kvällsmellis år mig. Köpte ca världens godaste te i Paris, sådana småsaker kan göra mig så lycklig!

Nu ska jag strax krypa ned i sängen med en bok --> annan sak som gör mig lycklig.

3 kommentarer:

  1. konstigt det där, sån är jag också :)

    SvaraRadera
  2. Det är som att man liksom sträcker ut sig och tar värsta helhetsgreppet om i princip allt då man kör solorace. Men det är himla fint när man är två igen sedan...

    SvaraRadera
  3. En snygg bild hann du också ta ;)
    Visst är det skönt när allt rullar på sådär, man känner sig som effektiviteten personifierad.

    SvaraRadera