måndag 4 mars 2013

laddad med energi


Natten till i går blåste det som attan, det är så himla läskigt när det knakar och brakar i ett sånt gammalt hus. Men till morgonen hade stormen bedarrat och vi drog i väg på längdskidtur. Barnen var inte riktigt lika peppade som förra veckan, men med en varm-choklad-paus tog vi oss runt 4 km. Sen blev det picknick-lunch i solen och därefter fick jag köra 7 kilometer själv. Det var ganska mycket folk i spåret och jag åkte på med hög puls och körde dessutom om en del skidåkare. Och när man har åkt om måste man ju fortsätta hålla farten uppe, och få en lucka. En man framför mig agerade hare och jag fick upp farten ytterligare. Sista kilometrarna körde jag på sjö-isen, inte så utmanande (utan backar ju!), men jag ville åt solen. SOLEN! Så himla underbart. Körde sen tillbaka till stugan och jag hann se avslutningen på fem-milen med en kaffe på farstubron. Jag valde verkligen rätt snutt av skid-VM att kolla på igår! Underbar dag, helt enkelt.

1 kommentar: