söndag 17 februari 2013

om 180 minuter spinning

Det är TRE FREAKIN TIMMAR! Men jag har ju svårt att motstå utmaningar som har med uthållighet att göra, så när mitt gym även denna vår-vinter erbjöd distanspass i spinning kunde jag inte motstå. Var sugen några gånger förra året, men annat kom i mellan. Inte i dag dock. Jag tog med två vattenflaskor och en termos smoothie och cyklade iväg (ja, jag CYKLADE till passet!). Lite nervös, men det visade sig vara rätt normala människor i salen. Passet var upplagt som ett distanspass (ja, hallå?!), så vi skulle ligga i 60-70% av maxpuls typ hela tiden. Mest raksträckor med hög kadens, men också en del låånga backar. Efter 30 min undrade jag vad jag gett mig in på. Efter 90 min kände jag mig helt euforisk. Och vips så hade 180 min gått. TRE FREAKIN TIMMAR.

Efter dusch och middag har jag nu storhandlat. Eventuellt jobbigare än 3h spinning.

6 kommentarer:

  1. Shit vad grymt! Jag som har ångest inför morgondagens puls-spinningpass på 60 minuter ;)

    SvaraRadera
  2. Emma: fast puls-spinning låter sjukt jobbigt!

    malin: eller hur?

    I will not: ibland är det bra att vara lite galen. eller?

    SvaraRadera
  3. Jag såg det på funbeat och trodde du hade skrivit fel. Du är helt galen ju!

    SvaraRadera
  4. A-K: galen var ordet sa Bill

    SvaraRadera