fredag 11 januari 2013

inte riktigt avgiftad

Går in på 10:e dagen utan godis och kakor. Så kör en kär bloggare ett inlägg om favoritgodisar, och jag går i gång totalt på att försöka tänka ut den perfekta smågodismixen. Åh, smågodis du älskade förfärliga sak. Men nej, I will not go there! I helgen är jag bjuden på födelsedagsfika, det kan bli en utmaning för sockerstoppet. Det är ju liksom inte riktigt accepterat att tacka nej när man blir bjuden. Och så himla trist att bara ta en slät kopp kaffe. Men jo, jag ska göra mitt bästa för att förklara situationen och stå emot. Se till att inte vara hungrig när jag kommer dit, så ska det nog gå bra. I can do it!

7 kommentarer:

  1. Kan du inte be om en smörgås eller kanske ta med något nyttigt själv till. Skulle jag bjuda på fika och höra att någon försöker låta bli sötsaker skulle jag nog försöka erbjuda något alternativ.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ta med dig några nötter att knapra på till kaffet! Inte alls i närheten av goda kakor osv, men bättre än slät kopp. Och förhoppningsvis är det bra människor som inte tjatar om att du ska ta något sött.

    SvaraRadera
  3. Heja dig!
    Jag kör samma, socker-detox pågår. Nu försöker jag avstå helt, men tidigare när jag tillät mig lite sånt så körde hade jag några regler som funkade för mig: blir jag bjuden på fika så tar jag EN sak. Men bara om den är hembakad. :)
    // Jenny

    SvaraRadera
  4. Haha, det var inte meningen att locka dig in i någon frestelse :)

    Det är lite trixigt det där när man är bortbjuden och inte vill äta något. Ofta ska det trugas och hållas på. Lite konstigt också, för ofta är det personer som vet hur det är när man försöker hålla upp. Stå på dig! Komma mätt är bästa knepet!

    SvaraRadera
  5. Hon som gick: jag ska se vad jag kan göra.

    Linda: bra tips!

    Jenny: jag tänkte att januari skulle vara nollad, sen tänker jag mig lite, då och då.

    I will not: ingen fara! Jag tror inte att de här kommer att truga, de är rätt hälsoinriktade. Det ska nog gå bra!

    SvaraRadera
  6. folk trugar för att dom inte vill stå ensamma med snarret :)
    jag detoxade för några år sedan och kan nu med lätthet äta när det bjuds men är inte alls sugen däremellan. ok, kanske någon speciell gång i månaden men det är inte svårt att stå emot.
    hejja dig, det finns bara fördelar med livet med mindre socker!

    SvaraRadera
  7. Anna: det är så jag tänker mig att det ska bli för mig!

    SvaraRadera