torsdag 31 januari 2013

in the gym



I morse masade jag mig upp till en sån där morgonträning. Planen var kondition, främst på löpbandet. När jag steg upp 05.50 tänkte jag att det inte fanns en chans i världen att jag skulle orka springa. När jag 06.40 anlände till gymmet tänkte jag att jag ger det en chans. Och banne mig om jag inte stod ut 30 minuter på löpbandet. Jag körde väldigt varierat: värmde upp i några minuter, sprang på snabbt några minuter, saktade sedan ned men ökade lutningen till max, så att rumpan och flåset ändå fick jobba. När det kändes fördjävligt tog jag bort lutningen och maxade på med fart i stället. Och så höll jag på, ca 5 minuter på varje typ av intervall, fram och tillbaka. Vet inte om det är något beprövat sätt för att bli bra på nåt, men mitt mål var att hålla pulsen uppe, och med hjälp av denna variation stod jag ändå ut. Efter löpbandet körde jag 15 minuter på roddmaskin, med en omgång tabata-intervaller mitt i. Roddmaskinen kan verkligen göra mig helt slut. Så 45 minuter senare ansåg jag dagens konditionspass avklarat.

Jag vågar inte riktigt fota mig inne i gymmet, så ni får hålla till godo med en bild från (det tomma) omklädningsrummet. Detta är alltså innan, svettfläcken kommer från cyklingen till gymmet. Efter löpningen var jag helsvettig. Jag är inte en sån som är snygg på gymmet, nej, jag svettas som en galning och blir knallröd i fejset. Stönar gör jag också, om det är extra jobbigt.

4 kommentarer:

  1. Åh! Åh! Ett sånt där kötta-pass var länge sen jag körde! Jag kände just att jag saknar det!! Heja, riktigt nice jobbat så tidigt på morgonen!

    SvaraRadera
  2. JoHo; det var riktigt skönt faktiskt! Nästa gång ska jag ta i ÄNNU lite mer!

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte riktigt om jag litar på folk som dansar ut från gymmet fräsch som en vårdag (efter avslutat pass å innan dusch å sånt alltså). När jag körde zumba såg jag ut som om någon dragit mig genom en biltvätt, men kul var det. Nu har jag träningförbud tills efter bebisleverans, men det är ju en annan historia. :)

    SvaraRadera
  4. Erika: eller hur! Och hu, trist med träningsförbud, men du har ju fullt upp ändå!

    SvaraRadera