onsdag 19 december 2012

vad hände?

I går. Inte ett enda blogginlägg. Det var mötesmaraton och massa grejs på jobbet och så fick jag veta att min sista chans till fortsatt forskningsfinansiering har försvunnit men så struntade jag i att vara ledsen och åkte och åt julbord i stället och när jag kom hem var jag så mätt och trött att jag inte orkade mer.

I dag dock: trött och ledsen. Jag måste börja söka nya jobb och jag vet knappt vad jag vill ha för jobb (förutom det jag redan har) och så går Sverige djupare in i krisen läser jag i morgontidningen och arbetsmarknaden ser svart ut och jag vill inte bli av med mitt jobb.

Det var vad som hände.

19 kommentarer:

  1. ingen vidare julklapp :-( men min erfarenhet (har varit där) att när det väl ordnar sig så är det till det bättre.
    Lycka till...

    SvaraRadera
  2. Åh Frida, så sorgligt!
    Vad kan jag säga utom några uppmuntrande tillrop som t ex: Se det som en möjlighet!
    Kramar i massor från mams

    SvaraRadera
  3. Nej men skit också! Ok, håller tummarna för roligare nyheter för dig snarast! Heja heja!

    SvaraRadera
  4. BU! Fast en sak är säker: Det kommer ordna sig på bästa sätt. KRAM!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker: ha en skön jul och fundera på vad du vill och sen tar du tag i det i januari. det kommer att bli bra. Styrkekram!

    SvaraRadera
  6. Neeej vad trist att det inte blir någon vidare forskning :(. Men det löser sig säkert ska du se!

    SvaraRadera
  7. Det ordnar sig säkert. ska du se! /Hon som är gift med en forskare som jagar forksningsmedel jämnt!!

    SvaraRadera
  8. Kram fina!

    (nu kanske det blir helt nya jobbmöjligheter som du längtade lite efter förut, håller tummarna för att det blir någonting superbra av det hela)

    SvaraRadera
  9. Förstår att det känns tungt, men som alla ovan säger så kommer det att ordna sig. Saker blir inte alltid som man tror medn det brukar bli bra i slutändan. Stor kramar

    SvaraRadera
  10. Nej vad tråkigt! Hur länge har du finansiering? Kontakta Trygghetsstiftelsen, de har jobb-coaching etc. Gör en lista på alla immuno-företag i regionen - ring och sälj in dig själv. Kolla upp koordinators-tjänster, KI har ofta ett gäng ute, UU med för den delen. Sugen på att jobba mer administrativt, kolla upp forskningsfinansiärer, departement och liknande.

    Gör som Linda K skrev. Fundera på vad du vill göra under julen och kom tillbaka i januari och kick ass!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Skräpdag. Jag håller tummarna för att du får fundera lite i lugn och ro och kommer på vad du vill göra. Kram!

    SvaraRadera
  12. Fasiken! Det är en tuff värld ni forskare har. Hoppas allt löser sig!

    SvaraRadera
  13. Usch! Så jobbigt!
    Var det ngt sista datum för att få fortsatt finansiering?
    Men jag håller alla mina tummar för dig. Detta kommer att ordna sig.

    SvaraRadera
  14. Nej men fy vad tråkigt! Vad tror du att du skulle vilja göra då?

    SvaraRadera
  15. skitapa alltså! Och här kommer en stor kram!!!!

    SvaraRadera
  16. Tråkigt! Hoppas att det kan leda till något bra ändå. Kanske löser det sig. Håller tummarna!

    SvaraRadera
  17. Allt händer av en anledning...det låter lite new age'igt, men det är vad jag tröstar mig med när världen känns väldigt emot mig. Jag säger som flera andra, samla kraft under helgerna och sen är du redo att möta framtiden. Något bättre väntar där ute, du vet bara inte vad det är än. *kram*

    SvaraRadera
  18. alla: tack för uppmuntran och pepp! Det ska nog bli bra det här tillslut ändå!

    SvaraRadera