fredag 28 september 2012

om den brutala träningsvärken

PT-timme nummer tre i går. Först övade vi chins och pull ups. Ja, vi kan ju inte göra några "riktiga", så vi övade på att hitta känslan, gjorde några negativa (alltså hoppa upp och hålla emot ned), samt körde i "fusk-maskinen" där man får hjälp. Där körde vi till utmattning. Alltså: 10 st med mycket hjälp, 8 med lite mindre hjälp, osv ned till det tog stopp. Efter detta var det dags för tabata-intervaller. Jag var redan ganska mör i hela överkroppen, men vi körde på med thrusters, armhävningar, utfall, magövningar, flyes och planka. Jag körde på max hela tiden. Svetten sprutade och jag grimaserade vilt. Men gav upp gjorde jag inte, och vår PT är superbra på att peppa och pusha.

I dag: monumental träningsvärk. Jag kan knappt resa mig, och att lyfta armarna är ren och skär plåga.

En bra PT-timme alltså.

6 kommentarer:

  1. Jag skriver under på vartenda ord. /mör i kubik

    SvaraRadera
  2. Men så HÄRLIGT!!! Det lät som ett mördarpass. Heja er!

    SvaraRadera
  3. Jag vill också kunna göra chins. I tanken kan jag det, precis som jag kan flyga om jag flaxar med armarna. Tyvärr funkar det inte i praktiken. Mkt tråkigt. ;)

    SvaraRadera
  4. Det är så det ska vara......
    En bra pt ska ge lite smärta. Har fortf inte kört med en pt, men jag är sjukt sugen. Din träningsvärk låter lite som efter jag provat deadball på sats. Då kunde jag inte hålla något i händerna efteråt.
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  5. Puh, jag blev helt slut bara av att läsa om det! Heja!

    SvaraRadera