fredag 24 augusti 2012

ibland lönar det sig

Jag har varit lite irriterad på en person i min närvaro. Hen har inte betett sig som jag önskat, och det har gått ut över mig (och många andra). Inget allvarligt, men vissa grejer har inte känts roliga på grund av hens uppförande. Men så tog jag mod till mig och berättade för hen hur jag kände och gav lite förslag på förbättringar. Och blev mycket frustrerad, för det kändes som om hen bara viftade bort mina förslag och inte lyssnade.

Men. I dag visar det sig att hen faktiskt lyssnade, tog till sig mina förslag och har skärpt upp sig. Så nu väntar roliga saker framöver, i stället för mediokert och/eller trist. Jag är så glad! Glad att jag sa ifrån, glad att hen lyssnade!

3 kommentarer:

  1. Mycket bra och modigt gjort. Alla vill ah feedback, helst ärlig och viktig. Stort av hen att ta in och försöka ändra sig också. Grattis till er båda!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Hen kanske inte insåg sitt beteende & skämdes? Hurra för dig som sa ifrån!

    SvaraRadera