tisdag 8 maj 2012

tisdag morgon

Jahapp, inga mer lediga dagar nu. I går kväll for vi hem igen. Bilresan gick som vanligt: barnen fick sen en film och sen vill vi att de somnar i bilen. Det vill inte de. Alltså utbrott.

"Jag vill ha något i munnen, annars kan jag inte leeeeeva!"
"Jag måste få spela på mammas telefon!"
"Du är dummast i världen!"
"Snälla, snälla, snälla!"

Stella skrek i typ en timme. Vi gav inte med oss. När vi svängde av E4:an in i Uppsala somnade hon.

Suck. Jag fattar att de blir frustrerade, men när klockan är efter 20 och man bara är nästan fem år tycker jag inte att man ska äta godis eller spela på iPhone. Sån är jag.

5 kommentarer:

  1. håhåjaja, den där sortens bilresor avundas jag dig icke. ;D

    SvaraRadera
  2. Libby: nej, man blir lite mör!

    SvaraRadera
  3. Burr, jag minns hur det var... nu somnar den blivande 18åringen så fort han sätter sig i bilen ;-)

    SvaraRadera
  4. pralinen: inte när han kör hoppas jag ;-)

    SvaraRadera
  5. uuuunderbart!
    nä du, jag håller precis med dig! man måste ha regler i bilen också!

    SvaraRadera