onsdag 28 mars 2012

jag blir så trött

I går satt jag och bläddrade i senaste numret av Styleby. Som ni vet gillar jag kläder, och tycker det är skoj att bläddra i en modetidning då och då. Men i går fick jag bara nog. Varför måste alla modeller vara så sjukt smala? De vill visa upp Elin Kling som en vanlig, men jävligt hipp tjej och så ska man vilja köpa hennes kläder. Men vafan, jag behöver ju 3x så mycket tyg som hon i mina kläder! Och det är inte bara hon, alla modeller i den tidningen, och alla andra tidningar är så smala att man får spunk. Samma på de coola streetstyle bloggarna (som jag också gillar att spana in), de visar bara värsta spinkona. Här går jag omkring och är nästan 35 år och tänker att det nog är nåt fel på mig som inte kan ha de där jeansen i strl 24 (inte ens 26)! Jag måste sluta konsumera sådana bilder, för jag mår dåligt av dem. Och jag vet att det är ypperligt dumt, men jag gör det. Nej, från och med nu är det jag som enbart kollar in snygga tjejer med mer normal kroppsbyggnad! Sådeså!

Ja ja, ingen ny spaning det här direkt, men attans vad trött jag blir!

8 kommentarer:

  1. Bra där! Strl 24 har mitt gudbarn, hon är nio. Och ser ut som en helt normal nioåring ...

    SvaraRadera
  2. Jag vet exakt hur du känner. Jag är 1,81 och inte pinnsmal och känner mig som en JÄTTE kvinna ibland.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag försöker tänka att de som faktiskt visar vuxenkläder i tidningar eller på modevisningar oftast är barn, eller iallafall väldigt, väldigt unga vuxna.. Men visst är det tråkigt att inte få en realistisk bild av kläderna.

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen känsla miss UD. jag kan lämna mig som en jätte. Även om jag är lång o smal har jag 4 nummer större jeans än 24. Fast jag klämde mig lätt i jeansstorlek 26 i Usa. Kanske har de andra storlekar än vi här hemma. fram med normala kvinnor istället. t ex Femina!

    SvaraRadera
  5. Cecilia: och en nioåring vill man ju inte se ut som när man är en vuxen kvinna!

    MissUD: När du egentligen är toksnygg!

    Sofie: och så störigt att man påverkas av de där bilderna!

    mis: och så är du egentligen värsta snyggot, ingen jätte!

    SvaraRadera
  6. Hear hear! Fram för mer variation! Tur att det finns snygg-bloggare som har annan figur är superspinkig som man kan inspireras av, som Fraidi till exempel!

    SvaraRadera
  7. Håller MED! Inte moderelaterat, men har du sett det här? på tal om ideal och så..
    http://100kroppar.blogspot.se/?

    SvaraRadera
  8. Akan-Kakan: åh, smicker, det är fint!

    JoHo: ja, jag hittade nyss. underbar!

    SvaraRadera