torsdag 1 mars 2012

annorlunda tider

När jag ska hämta barnen hos dagmamman gör jag det kl 16. Det innebär att jag börjar jobba runt kl 07. Det är inte så många andra forskare som gör det kan jag säga. Ofta hinner jag jobba bortåt 2 timmar innan mina kollegor börjar droppa in. I bland är det ensamt, ibland skönt. I dag kör jag ett stort experiment på labbet och då är det skönt att slippa trängas med andra.


Sen är det ju rätt skönt att min arbetsdag tar slut mycket tidigare än de andras. Även om jag ibland känner mig lite dum när jag går så tidigt.

3 kommentarer:

  1. Visst är det knasigt att man känner sig dum som går tidigt fastän man har gjort sina timmar? Jag kommer också tidigt och går alltid först.

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att vara på jobbet tidigt? Jag tycker aldrig jag får så mycket gjort annars som när jag kommer tidigt och nästintill är ensam på kontoret.

    SvaraRadera
  3. Pernilla: mycket dumt!

    SOfia: Mycket skönt!

    SvaraRadera