fredag 30 december 2011

mellandagsdimma

De här mellandagarna alltså. Jag blir förvirrad av dem. Jobbar lite. Tränar lite. Gått på nåt kalas. Haft lite besök. Tiden går liksom fort och långsamt samtidigt. I dag har vi varit på bio, hela familjen. Nalle Puh på nya äventyr. Vissa i familjen uppskattade filmen mer än andra. Alla förundrades vi över hur skräpiga vissa barnfamiljer kan vara. Våra barn höll sina små popcorn-kartonger försiktigt, försiktigt och åt ett och ett för att de skulle räcka hela filmen. Vissa andra var mer vårdslösa om man säger så.

Nu ska vi ha en lite förtidig nyårsmiddag eftersom maken jobbar i morgon. Smördegsinbakad oxfilé med Karamellig Brysselkål. Romtopf till dessert. Fast det där med att det är nyårsafton i morgon känns hemskt abstrakt. Nytt år säger ni? Va? säger jag.

6 kommentarer:

  1. Kunde inte uttryckt mig bättre själv - hit med lite vardag, säger jag!

    SvaraRadera
  2. Jag säger "va, är det nyår? vadå? hur kan det vara det... det är ju vår redan?"

    mkt underligt allting i år.

    hoppas att middagen blev lika smarrig som den lät!

    SvaraRadera
  3. män som jobbar nyår är verkligen ingen hit!
    kanske får maken äta kall risotto vilket verkligen inte är någon hit....
    jag tror att vardagen kommer med det nya året och jag längtar lika mycket som du.
    stor kram vännen!

    SvaraRadera
  4. Men nu måste det väl ta något år innan han behöver göra jour en nyår igen? Fast då kanske det blir jul nästa gång istället?
    Man är glad så länge de slipper jobba storhelgerna.
    Min man jobbade natten till nyårsafton och idag nyårsdagen.
    Trist det också, men bättre än nyårsnatten!
    Ha ett gott nytt år!!

    SvaraRadera
  5. It's going to be finish of mine day, except before ending I am reading this fantastic piece of writing to increase my knowledge.

    Also visit my web site :: anti cellulite treatment

    SvaraRadera