onsdag 21 december 2011

läget inför jul

Jag och modren har delat upp ansvaret för julmaten mellan oss.
I går gjorde jag ännu en episk beställning av mat som levereras i kväll.
Då är det jag som gör senapssill, köttbullar och potatismos.
På väg hem från jobbet stannar jag till på Karins Skafferi och inhandlar lite goda ostar.
I morgon packar jag och kidsen ihop oss och kör upp till Hälsingland.
Maken stannar och jobbar en natt till medan vi eldar i kakelugnarna och julpyntar.
Nån gång innan julafton bör jag slå in alla julklappar.
Färdigköpta är de i alla fall. Julklapparna.
Men jag har tappat bort paketpappret. Får köpa nytt.

Hur är julläget hos er?

6 kommentarer:

  1. julläget är bra!
    jag fick bara uppgift att fixa julgodis, vindruvor och ostar... plättlätt!
    klapparna är klara sånär som på två, men jag vet vad jag ska ha.
    maken jobbar två dagar till, jag ikväll och sedan chillar jag till kl 21 på julafton.
    god jul på dig fining, hoppas ni får det toppen i stugan!

    SvaraRadera
  2. du verkar stabilt på banan, heja! :D

    asbra julläge här faktiskt! men tacka för det, jag är ju LEDIG om dagarna :) (Så även min kära moder, så hon fixar mest. eller ja. "allt")

    SvaraRadera
  3. Under kontroll. Tror jag. Hoppas jag. Klapparna är inköpta och inslagna. Vi har julstökat lite varje dag sen Lucia. Men det mesta ska ändå göras på fredag, men då har sambon tagit ledigt så han och dottern lämnar mig solo i köket. Skönt.

    SvaraRadera
  4. Lugnt och fint. Stabilt, skulle man kunna säga. Allt julklappar är inslagna, julgranen är klädd.

    Det enda som är kvar är maten. Den är inköpt, men inte lagad (förstås). Det här lugnaste julen på evigheter! :-D

    SvaraRadera
  5. Kaos men under kontroll, tror jag :)

    SvaraRadera
  6. När jag väl kommer hem till gurkstaden planerar jag att skriva matlistan på torsdagskvällen och sedan vara på Ica Maxi före sju på morgonen på fredag. Sedan ska blivande kocken och jag roa oss med julmatskavalkad hela dagen. När jag ska slå in klapparna återstår att se...

    SvaraRadera