söndag 20 november 2011

bild på det episka

Hela planeringen i sin härlighet. Uppe till vänster ser ni veckans middagar i första spalten, ingredienser i andra. Unders två kolumner med förbrukningsvaror såsom diskmedel och dylikt. Nere till höger är planeringen för makens jobbmiddag (det blir olika typer av pizza som alla får göra själva, inklusive dessertpizzor). Skrivet på fel ledd uppe till höger syns adventsmys-menyn. Pepparkakor, knäck, lakritskola, fudge och muscovadokolor med ingerfära står på den menyn. Lussekatter också, men de har vi redan bakat. Glögg och mandariner därtill såklart.

Mitt i ser ni makens signatur, viktigt att planeringen genomläses och signeras.

Nu ska jag nog inte göra nåt mer i dag.

8 kommentarer:

  1. Så härliga kan mina listor oxå se ut ibland. Inget bättre än en handskriven list! Ordning och reda!

    SvaraRadera
  2. Det där var en lista i OS-nivå!!!

    SvaraRadera
  3. älskart!
    det däringa receptet på muscovado-grejset vill jag gärna ha!
    idag ska vi baka lussisar, hoppas du får en fin måndag.

    SvaraRadera
  4. mismatch: listor är livet!

    Libby: när var det nu list-OS går?

    JoHo: Jag kände mig grymt nöjd med den!

    SvaraRadera
  5. Oh maj gadd, jag är mucho impad! Fia saknar för övrigt att sova i din famn, du är välkommen när som helst för att vagga henne. :) Kram!

    SvaraRadera
  6. bengt: visst!

    Omentjej: åh, jag kommer!

    SvaraRadera