söndag 21 augusti 2011

hipp hipp

Det har varit lite tyst här på bloggen i helgen. För jag har varit på möhippa. I Småland. Och då måste man ju vara lite hemlig för man vet ju att den blivande bruden (hon som inte skulle gifta sig) läser bloggen. Men nu är det över och jag behöver inte vara hemlig längre. I fredags kväll roadtrippade jag och två till ner från Uppsala. Det var hemska köer genom Stockholm och sen spöregn och/eller dimma resten av vägen. Men vi kom hem och smög in på vårt hotell och hoppades att bruden inte var ute på stan. Temat på hippan var 50-/60-tal, så vi steg upp och klev i våra klänningar och satte på det rödaste läppstiftet. Vi blev lite uttittade i såväl frukostmatsalen som på ICA där vi handlade lite förnödenheter inför dagen. Det blev lite mishap med kidnappningen, men tillslut fann hon oss alla (vi var 17 st) och vi hade en grym dag. Vi har bland annat lärt oss en 50-tals showdans och druckit rosa drinkar. Tillslut däckade vi hemma hos bruden där ett helt gäng sov över. I dag har jag nackspärr och platt rumpa efter 55 mils bilkörning hem. Man och barn är hos farmor, så jag är ensam hela veckan. Lite skönt, lite längtigt.

Over and out.

2 kommentarer:

  1. möhippor kan vara bland det roligaste jag vet!
    att sakna barnen är lite bra ibland, bara det inte blir för länge.

    SvaraRadera