måndag 22 augusti 2011

eh, godmorgon?

Prova att köra 110 mil på en helg och sova alldeles för lite. Eller förresten, ni behöver inte testa. Jag har gjort det. Och jag kan tala om: när måndagsmorgonen kommer är man INTE pigg. Men jag har i alla fall masat mig upp, installerat en recce (student-nybörjare för er som inte pratar uppsala-lingo) i vårt gästrum (det är makens kusin som behövde sovplats, bostadsbristen i Lärdomsstaden är skriande och alla får vi dra vårt strå till stacken) och tagit mig till jobbet. Här går jag än så länge med irrande blick och undrar när det är dags för fika. Återkommer när jag vet mer. Over and out.

3 kommentarer:

  1. Samma tröttförvirring här! Kan det bli något vettigt av denna dag? Och sitter ändå hemma och riktigt känner efter hur trött jag är... snurrigt... får nog bli kaffe här också.

    SvaraRadera
  2. Uh... du får tänka på den roliga helgen så kanske dagen känns lite lättare...? Kanske inte. Hur länge ska ni ha nattgäst? Kram!

    SvaraRadera
  3. Libby: jag skriver listor och dricker kaffe, det funkar ganska bra.

    Omentjej: nattgästen stannar tills han hittar nåt annat. Kan ju ta typ tusen år så här i Uppsala...

    SvaraRadera