lördag 11 juni 2011

sweet lord jesus

Roddade ihop en hel dags picknick mat.
Roddade ihop all övrig packning en barnfamilj behöver för en badutflykt.
Fick med allt, inklusive barn till bilen.
Hittade till badstället.
Upplevde insjö-idyll, badade tills läppar blev blå.
Åt picknickmaten.
Badade mer.
Låg inte ner i solen en sekund.
Packade in allt i bilen igen.
Tankade bilen på väg hem (och kom ihåg att jag har tankfobi).
Höll barnen vakna i bilen mha lördagsgodis.
Lagade mat med som mest 5 barn 2-5 år runt benen.
Dukade långbord och hade 12 pers på middag (men det var knytis).
Röjde efter ovan nämnda middag.
Försökte natta övertrötta, varma barn.

Oh. My. God. Maken kom hem från jobbet först när maten stod på bordet. Men ändå, vilken ljuvlig dag!

2 kommentarer:

  1. Lövly!! Hoppas du sov gott sen?! Jag vill också bada men tror jag håller min flodhästhydda för mig själv...

    SvaraRadera