tisdag 21 juni 2011

om tatueringar

I bland tänker jag att det skulle vara sjysst med en tatuering. Inget stort, bara nåt väl utvalt på ett väl utvalt ställe. Dock har jag ingen aning om vad eller var. Läste en gång om en författare som skrev en hel roman på folks kroppar. Man fick anmäla sig till projektet och om man blev utvald fick man ett ord utdelat att tatuera på valfritt ställe. Det hade jag kunnat vara med på. Men det var länge sen, så det tåget har gått. I övrigt har jag inte kommit på ett enda motiv som känns helt som jag. Mina barns bokstäver på handleden funkar tyvärr inte (SS). Har ni nån tatuering, och i så fall vad? Om ni skulle tatuera er, vad skulle det bli?

13 kommentarer:

  1. jag har en orm på axelmuskeln där uppe på överarmen du vet? och en elefant ovanför fotknölen. funtar på en stor drake som äter en enhörning över skulderbladen?

    Nejdå. Det gör jag inte. Men jag har de två jag skrev iaf. Men jag tror det är bra nu?

    SvaraRadera
  2. Har länge funderat på att tatuera in mina barns tumavtryck i forn av ett hjärta på handleden..Skulle vara fint! Tror 17 jag ska göra det nu..Personligt och hyffsat diskret!

    SvaraRadera
  3. ja, du vet. eller har du inte sett den? i så fall visar jag sen! jag skulle kunna tänka mig fler. men vet inte vad och var...

    SvaraRadera
  4. S o S skulle du ju kunna ha. Jag ska inte ha en tatuering men en kompis tecknade en ärtskida med röd insida och en rad gröna ärtor i högt uppe på min ena arm. Det kändes kanon då. Och tidslöst på ett sätt.

    SvaraRadera
  5. Jag skulle ha en liten blå fjäril eller ett litet rött hjärta strax ovanför högra ljumsken och nedanför höftbenet. Hänger du med? Skulle vara diskret och fint tycker jag.
    /J

    SvaraRadera
  6. Jag har orden tro, hopp och kärlek skrivna med min egen handstil i grekiska på vänstra handledens insida. De tillkom vid olika tidpunkter och har därför tre olika tatuerare som upphovsmän därav en viss olikhet i "klass". De går lätt att dölja med långärmad tröja.
    På höger överarm precis nedanför axeln har jag två "M" i ett visst typsnitt som jag inte längre minns vad det heter. De står för Memento Mori. Och där räcker det gott. Men jag håller också med om det personliga i valet - att det är viktigt, menar jag.

    SvaraRadera
  7. Jag är inte direkt diskret med mina tatueringar. Jag har precis gjort min sjunde tatuering i form av en 30 cm hög linnéa borealis på högerarmen, precis vid Mandys namn som sitter på underarmen. Det blir nästan som en liten rebus eftersom hon heter Mandy Linnéa :D Tidigare har jag allt ifrån 12 år gamla tribaler runt midjan och mellan skulderbladen, tragedy&comedy i ljumsken och en älva på vänster underarm. Jag har vid den här tiden passerat gränsen för genomtänkta personliga saker. Jag tatuerar saker som jag gillar för tillfället, punkt :D

    SvaraRadera
  8. Jag har det kinesiska tecknet för styrka tatuerat långt ned på magen, strax höger om vänster höftben.
    Är sugen på någonting fint och litet på foten?

    SvaraRadera
  9. Känner mig unik som inte har någon! ;) Tror det ska förbli så.

    SvaraRadera
  10. oh, så många som faktiskt har tatueringar! och så många fina!

    SvaraRadera
  11. SS haha!! jag har en ganska stor tatuering runt överarmen som jag gjorde på 18-årsdagen.. Gjort är gjort, men idag vid 34 hade jag kanske valt något mer diskret. Nu skulle jag vilja tatuera en fisk på skulderbladet!

    SvaraRadera
  12. Åsa: ja, det är ju inte så lätt att ångra sig...

    SvaraRadera
  13. Oj, skulle aldrig våga tatuera mig. Jag vågar ju knappt byta frisyr ;)
    /fegis

    SvaraRadera