tisdag 14 juni 2011

il planko ELLER allt är bättre än inget

I går blev det ju som bekant ingen cykelträningsrunda för mig. Gamla Frida hade då tänkt "skit också, om det inte blir två timmars träning i dag så får det vara". Nya Frida tänkte: "allt är bättre än inget, och lite magmuskler är aldrig fel" och tog och gjorde ett gäng plankor. Totalt 7 minuter. Ser ju rätt fjuttigt ut på FunBeat, men I tells you: i dag har jag träningsvärk i alla magmuskler. Ska nog försöka slänga in plankor typ 4 ggr i veckan. 5-10 minuter över har man ju faktiskt i princip varje dag. Lite löpning och cykling på det, när det hinns med och vädret är tillräckligt fint. OK på det?

11 kommentarer:

  1. Helt ratt mindset!! Den basta traningen ar den som blir av.....gar inte att forneka ;)) Plankan ar supereffektiv!!

    SvaraRadera
  2. GO girl, det är rätta takter! Plankan är grym. I dubbel bemärkelse.

    SvaraRadera
  3. Plankan - we love! Och jädrar vilken träningsvärk man får av den!

    SvaraRadera
  4. hörru min sköna böna. jag har inte riktigt släppt tanken på Rodebjers zebrabrallor. du har alltså large. sitter dom löst och ledigt? jag har nämligen ett par medium på g, men undrar om jag kommer i dom om dom är så tighta?

    låt oss kalla det ett i-landsproblem.

    SvaraRadera
  5. men shit, plankar du 7 minuter? jag kör en minut varje kväll (och lite annat) och mycket mer klarar jag icke.

    SvaraRadera
  6. Linda K:

    på fråga ett svarar jag: byxorna alltså. i benen finns det mycket töj-mån, de är strechiga och bra. där jag skulle få problem med en mindre storlek är i midjan, där de skulle sitta åt lite väl. men jag bedömmer din midja något mindre än min, så jag tror du kan bära upp ett par medium finfint!

    på fråga två: inte 7 min i sträck! första klarar jag 2 min, sen varierar jag vanliga med sido-plankan, typ 1 min på varje. korta pauser och sen på´t igen.

    SvaraRadera
  7. Linda: precis!

    Alexia: mycket grym.

    Libby: älska träningsvärk!

    SvaraRadera
  8. damn! bra jobbat :) och tack för råd.

    SvaraRadera
  9. LInda K: lycka till med brallorna!

    SvaraRadera
  10. helt rätt! påminner mig dessutom om att jag MÅSTE ta upp mina plankor. basta. kör på ditt träningsschema på ett ungefär i sommar tror jag. plus lite mer crossfit minus cykling. :)

    SvaraRadera
  11. fia: gött med träning. crossfit verkar läskigt tycker jag.

    SvaraRadera