måndag 18 april 2011

saker man kan tänka på under premiärturen på räcern

Första sträckan, i motvind: "Alltså, det här med landsvägscykling, är det så himla kul egentligen?"

Nån mil in på rundan, i medvind: "Shit alltså, landsvägscykling är ju guds gåva till mänskligheten. Jag anmäler mig nog på stört till 150 km-klassen av det där loppet som går här i stan om en månad. Det fixar jag ju utan problem!".

Mot slutet, fyra cyklade mil, nu grym motvind igen: "Landsvägscykling = djävulens påfund. Aldrig att jag ställer upp i nåt lopp, ever!

Hemma igen efter drygt 44 cyklade kilometrar: "Gött mos! Nu är jag värd tusen liter vatten och en glass!"

Nästa dag: "Aj, min rumpa!"

2 kommentarer:

  1. Så du är också lite öm i sittdelen alltså? Aj, aj. Men det är väl en vansesak hoppas jag... 150k blir det inte för mig. Kanske korta banan - men bara om det är fint väder.

    /vackertvädercyklisten

    SvaraRadera
  2. mellanbarnet: korta banan vid fint väder låter som en bra plan!

    SvaraRadera