fredag 25 mars 2011

aldrig har väl våffeldagen kommit lägligare

Man är lite trött och slutkörd efter en tuff jobbvecka toppad med förkylning. Inga speciellt roliga helgplaner finns. Så kommer man på att det är våffeldagen. Och helt plötsligt har man styrt upp en våffelbonanza till kvällen. Jag tänker mig: räkor-avokado-löjrom-gräddfil-sylt-grädde-glass som topping (inte allt på en gång såklart) och sen våffelkoma i soffan. Bubbel känns som obligatorisk dryck.

Hurra.

Förtydligande: och med styra upp menar jag att jag via sms sa åt maken att fixa ovan beskrivna våffelbonaza. Och ja, nu är vi våffelkoma!

10 kommentarer:

  1. jag är där till 17.14, ok??

    SvaraRadera
  2. Men vadâ, är det vâffeldag?
    Wow, vad gott (och jag som inget vâffeljärn har... )!

    SvaraRadera
  3. Anna: du är så välkommen!

    Sara: jappedappe! och stackars dig.

    SvaraRadera
  4. Våfflor till kvällsmat, ey?

    Det kan vara så att du är ett geni, Frida!

    SvaraRadera
  5. Akan-Kakan: man är väl doktor!

    SvaraRadera
  6. Vi tjuvstartade och åt det igår kväll, ikväll är barnen på varsitt håll så då äter vi ng annat:)

    SvaraRadera
  7. Mm, så gott!
    Smaklig spis!

    SvaraRadera
  8. Götta! Det blir våfflor till lunch här idag, lite efter men va fasen. Våfflor blir det i alla fall :D

    SvaraRadera
  9. Mia: det var mumsigt!

    Emma: härligt!

    SvaraRadera