söndag 28 november 2010

Frida Loves winter

Jag vet att det finns de som avskyr vinter och tycker att jag är flåshurtigt dryg nu, men jag har verkligen haft den bästa av dagarna i dag. Först pulka med S&S. Sen fick jag värsta erbjudandet av bästa grannen: hon vaktade barnen medan jag gav mig ut på hennes turskidor. Turskidor behövdes, för det var inte direkt spårat på åkrarna här. Men snö fanns och jag fick säsongens första skidtur. Eftermiddagen har tillbringats med en hög fina vänner på adventsfika. Glögg, peppisar, lussebullar, ingefärskola, lakritskola, knäck, tranbärstryfflar, rocky road, saffransbiscotti. Sockerstinn är bara förnamnet. Nu är vi helt slut och har avslutat med hämtpizza.

Hoppas ni också har haft en fin första advent!

7 kommentarer:

  1. Vintern är bäst! När jag såg att vi hade tolv minus imorse så blev jag helt själaglad. Haha!

    SvaraRadera
  2. Johanna: när snoret fryser i näsan är det som bäst!

    SvaraRadera
  3. Å vad härligt! Blir sugen på att leta fram längdskidorna!

    SvaraRadera
  4. hallin: gör det, det är ju underbart!

    SvaraRadera
  5. Tack för fabulöst fint fika. Jag grämer mig fortfarande över att inget fastnade på bild. Men gott, det var det verkligen.
    :-)

    SvaraRadera
  6. Även jag fick mig en tur i både skidspåret och pulkbacken i helgen. Älska vintern!! Älska Norrland!!

    SvaraRadera
  7. tina: uppläggningen kanske lämnade något att önska. vi skulle stylat ett foto-session helt enkelt.

    Kerstin2: hurra!

    SvaraRadera