måndag 15 november 2010

dag 06 – min dag

Klockan 06.00 ringde klockan och jag tänkte vafan, jag skiter i att gå upp. Så tänker jag varje morgon. Men jag går upp ändå. Så även i dag. Klädde på mig, sminkade mig och åt frukost (jag duschade i går kväll) och väckte sen S&S kl 06.50, med varsin flaska välling. Därefter morgontoalett för S&S, samt lite frukost. Avfärd mot dagmamman 07.40. Klockan är jag 08.00 framme på jobbet. 08.00-17.00: tokjobbar. Experiment hela dagen. Höjdpunkter värda att nämnas:

  • Transporterar flytande kväve runt Lärdomsstadens södrare regioner. Skrämmer eventuellt en karl när jag råkar spilla lite och det ryker fint på marken.
  • Ca kl 11: blir utskälld av en kvinna på jobbet.
  • Ca kl 13: blir sams med samma kvinna.
  • Kl 10 och kl 15.30: kaffe utan mjölk. Jag har visst slutat med mjölk i kaffet.
Strax efter 17 lämnar jag forskningsfabriken och cyklar i snöslasket hemmåt. Hämtar upp ett paket på vägen. Kommer hem och möts av Signe som är helt förstörd över att hon inte är 6 år och kan få veckopeng. Lyckas trötsta henne och blir sen serverad middag. Viker lite tvätt, leker lite med S&S. Beger mig sen iväg för måndagsmördarträningen. Tänker att jag är nog inte klok, men joggar i det snöblandade regnet mot gymmet. Möter faktiskt en del andra löpare ute, och känner för att high-five:a alla. Gör inte det. Kommer fram till gymmet ca 19.10. Byter om och kör ett Pump-pass på 80 min. Maxar benvikterna, blir skakig. Joggar hem, glad över att det slutat snö-regna. Hemma 21.15. Duschar, äter macka och en kanelbulle. Surfar. Bloggar. Går och lägger mig. (det sista har jag ju inte gjort än, men ni förstår.)

(Nu märker jag att jag ändrade tempus mitt i inlägget, men jag orkar f-n inte ändra)

4 kommentarer:

  1. ha ha! tappar lite flytande kväve!!

    SvaraRadera
  2. Anna: sånt roligt får man hålla på med när man är forskare ;-)

    SvaraRadera
  3. men över vad tyckte hon att du förtjänade en utskällning?
    kanske tyckte hon att du inte skulle ha spillt den flytande kväven...

    SvaraRadera
  4. Joanna: jag hade glömt en sak på labbet som ställde till det lite för henne. Men sen hjälpte jag henne att städa upp och fixa, så då blev hon glad igen.

    SvaraRadera