torsdag 28 oktober 2010

oh sweet lord jesus


Sov överdjälvligt dåligt. Ansvarig för hämtning och lämning av kids i dag. Direkt efter hämtning bär det av till Mulle-kväll, varför korvgrillnings-middag var tvungen att packas redan nu på morgonen. Samt alla övriga tillbehör som en eftermiddag/kväll i skogen en regnig oktober kräver. Utöver detta packades springkläder ner, ty en lunchjogg är inplanerad. Efter Mulleutflykten är det dags för veckans orkesterrep. Men där tänker jag mig hinna hem och byta grejer lite snabbt innan, så den packningen behövde jag tack och lov inte tänka på i morse

Oh my god alltså. Jag känner mig som överkörd av tåget. Var tvungen att ta mjukaste möjliga kläder. Tur att webkameran inte är tiptop-bra, för jag inser nu att leggingsen har sett sina bästa dar. De är liksom lite genomskinliga på låren... Och på fötterna har jag Birkenstocks. Fashion! Men jag har i alla fall klänning.

16 kommentarer:

  1. Och du är fin! Pjuh, vilken torsdag! Take it easy!

    SvaraRadera
  2. Librarybeth: som tur var är det relativt lugnt på jobbet i alla fall...

    SvaraRadera
  3. Fin i håret och randigt är ju ..... det nya svarta? :-)

    SvaraRadera
  4. MissUD: ja, nåt sånt... ;-)

    SvaraRadera
  5. Jeez louise! Men fin är du i randigt:) Och jag brukar sätta ett par stumpbyxor under när leggingsen inte är tillräckligt..ehum tjocka:)

    SvaraRadera
  6. Korv, bröd, ketchup, festis, ficklampa, långkalsonger, extrakläder, regnkläder, stövlar till mig - check!

    Hoppas jag inte glömt något, för det hinns inte med i logistikschemat. Ses vid korvbrasan!

    SvaraRadera
  7. Flicka: ja, den här klänningen är en räddare i nöden, skön OCH snyggt!

    mellanbarnet: åh jag är en dålig mamma (alternativt väldigt PK) och har bara vatten att dricka. mest för att jag glömde köpa festis... och hoppas att goretex-skor räcker för mig, för det är så abbans kallt med gummistövlar. ska bli kul att ses!

    SvaraRadera
  8. Oh maj gadd! Jag blir gråtfärdig bara av att läsa! Hur orkar du? Jag instämmer i kören - du är toppensnygg och det syns inte på dig att det är en skitdag iaf. Lugnt och fint i helgen...?

    SvaraRadera
  9. Fast klänningen ser då både snygg och skön ut! Efter den här dagen kommer du att sova som en stock!

    SvaraRadera
  10. Omentjej: jag har en superlugn helg framför mig, annars skulle jag aldrig orka. och kanske kommer jag gråta en skvätt nån gång under dagen.

    Spader Madame: ja, den där klänningen har räddat många dagar för mig. Och tyvärr kommer jag vara för uppe i varv för att kunna sova, sån är jag. Längtar till fredag kväll, då ska jag banne mig somna i soffan klockan tidigt.

    SvaraRadera
  11. Oj, det låter körigt. Men jag tycker din klänning ser helt underbar ut!

    SvaraRadera
  12. Ujujuj!
    Sicken dag! Allt verkar gå i ett.
    Men snygger är du!!!
    Ta det lugnt!

    SvaraRadera
  13. jäklar vilken dag! hoppas du kommit hem och sjunkit ner i soffan nu... själv har jag fått klart för mig att jag har bältros!!! och sen jobbat kväll.

    SvaraRadera
  14. hallin: åh, tack!

    mia: och jag överlevde!!

    fru a: men jag är frisk i alla fall. stackars dig!!

    Camilla: tackar!

    SvaraRadera
  15. This is really interesting, You are a very skilled blogger.

    I've joined your feed and look forward to seeking more of your wonderful post. Also, I have shared your site in my social networks!

    Look at my website; home cellulite treatment

    SvaraRadera