tisdag 26 oktober 2010

är detta vad som krävs?

Man minns ju förra årets vargavinter. Det gör man ju. Och det nya livet med barn innebär lite mer stillastående uteaktiviteter (läs: lekplatshäng) än ens tidigare utan-barn-liv (läs: snabb cykling mellan A & B och sen fort in om inte vädret är trevligt). Så nu tänker man en hel del på varma kläder. Maken drömmer om en överlevnadsoverall i termo-dun-goretex-material, men jag tänker att de här måste klara biffen. Minus 40 C liksom, kallare än så kan det väl inte bli. Väl?

5 kommentarer:

  1. :D
    me likey Sorel!!
    hela familjen är kittad - ska ha dessa:
    http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=51459&productId=273156&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=%2fListPage%2fSearch.aspx%3fSearchText%3dsorel%26ConceptStoreCategoryId%3d%26B%3d1
    med 50% hos Ellos är det ett bra pris...

    SvaraRadera
  2. Men precis. Förra året var rent ut sagt j-vligt vad gällde frysa-aspekten. Speciellt fötterna. Jag letar snygga och suuuupervarma skor. Helst svarta och funktionella för arbete också. Suck. Ingen lätt kombo.

    SvaraRadera
  3. Anna: då kan vi ha Sorel-dejt i vinter!

    k: de här fanns i grått också. fast funkar kanske inte för ditt jobb...

    SvaraRadera
  4. såna vill jag också ha!
    fatta vad skönt att bara köra ner fötterna i de där och sen stega fram utan att behöva tänka på snöhögar eller drivor.
    skorna klarar allt och tårna får fortsätta vara varma.

    SvaraRadera
  5. Joanna: ja, jag beställde faktiskt dem, så nu hoppas jag att de är sköna!

    SvaraRadera