tisdag 26 oktober 2010

äntligen!

I dag kom jackan! Jag älskar den. Nu kan jag vara snygg även i skogen. För jag älskar ju att vara i skogen. Och leka och busa med mina fina barn. Det är bara att inse, i mitt liv, just nu, går funktionskläder före finkläder. För jag klarar inte av att vara opraktisk, frusen och blöt. Och gångerna jag fingår på stan kan jag räkna på ena handens fingrar. Så därför sätter jag mina stålars på praktiska varma plagg i år, och låter fin-vinterkappan från förr-förr-förr-förra säsongen funka en säsong till.

4 kommentarer:

  1. Och innan man vet ordet av så måste man satsa på dubbel uppsättning till sina barn; snygg jacka till skolan och bra jacka i skogen/snöutflykten även om de inte längre lajjar runt i snön som förr.... ack, big girls=more clothes :D

    SvaraRadera
  2. Librarybeth: ja, jag kan tänka mig det...

    SvaraRadera
  3. Hur är jackan? Har du köpt din vanliga storlek? Färg: svart?
    Tusen frågor igen.
    Är sugen på en ny skidjacka/vinterleksjacka, men vet inte riktigt vad jag ska satsa på. Har en från 10 år tillbaka känns det som...Köpte du överdragsbyxor också?

    SvaraRadera
  4. mia: jackan är underbar, mjuk och skön, men ändå tålig. Jag valde mellan S och M, men tog M, för att få plats med tjock tröja under. Den är lite lång i ärmarna, men de går att spänna åt, så det är inget problem. Den går ner över rumpan vilket jag tycker är bra. Du skulle säkert kunna ha en S, för jag tror att jag är lite bredare än då. Jag har en svart.

    Överdragsbyxor köpte jag ett par Haglöfs i proof-material, de ska vara vattentäta, och värmer lite också. de har jag haft varje dag nu på sista tiden när jag cyklat till jobbet.

    Hoppas det kan vara till hjälp.

    SvaraRadera